Sabtu, 19 Januari 2019

Tips mengemaskan tilam supaya sentiasa dalam keadaan bersih, selesa dan kemas.


Tip Homestay : Velcro Strap


Sebagai seorang pengusaha homestay yang efisian hendak sentiasa menguruskan barang keperluan homestay supaya berada di dalam keadaan bersih, selesa dan kemas.




Hari ini saya ingin kongsikan kepada semua pengusaha homestay satu tip yang boleh digunakan bersama iaitu penggunaan ‘Velcro Strap’.

Memang diakui, sesetengah homestay apabila ada pertambahan penginap, pengusaha homestay akan cuba untuk meletakkan tilam tambahan di dalam bilik sebagai kegunaan kepada penginap mereka.

Tetapi malangnya tilam tersebut hanya diletakkan atau disandarkan di dinding sahaja. Perkara yang paling menyedihkan lagi, tilam tersebut dibiarkan di atas lantai sahaja. Ia menampakkan tilam tersebut seolah-olah tidak dijaga dengan baik dan kemas.

Perkara ini berlaku mungkin disebabkan oleh tilam besar dan susah untuk disimpan. Jadi, jalan penyelesaiannya adalah dengan menggunakan velcro strap sahaja dapat menyelesaikan masalah tersebut. Caranya adalah dengan menggulungkan tilam tersebut dan diikat dengan velcro strap. Mudah, cepat, kemas dan mudah dibawa!






Tiada ulasan:

Catat Ulasan